Köp och leveransvillkor

Här ser du våra villkor avseende leverans och köp.

Köpvillkor och information

Nedanstående villkor gäller vid köp på hemsidor ägda av Checkit Health Care AB.

Köpinformation

Alla priser på Checkit health care ABs hemsidor är inklusive moms. Checkit health care AB reserverar sig för eventuella prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår hemsida. Avtal mellan Checkit Health Care AB och kunden ingås först när Checkit Health Care AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram tills dess att varan är skickad. Köp av E-kurser går inte att häva efter det att ordern är lagd. För att handla hos oss måste du vara över 18 år, om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.

Betalningsalternativ

Kortbetalning

Kortbetalning görs via Stripe. All kortinformation som behövs för att genomföra köpet lagras hos Stripe.

Stripe är en tredjeparts betallösning som gör det möjligt att ta emot betalningar via kredit- eller betalkort. Det är säkert och enkelt.

Stripe följer de mest strikta säkerhetskraven i branschen.

Eskolan.se hanterar inga kortuppgifter, dessa hanteras helt av Stripe.

För mer information:

Klarna

Vid köp gjorda med Klarna gäller klarnas villkor som tillägg till eskolan.se köpvillkor. Här hittar du Klarnas köpvillkor:

Faktura (endast företag)

30 dagars betaltid.
Tillgång till gruppkonto efter köp kan ta en till två arbetsdagar.

Köp av enstaka kurser

Om inget annat anges, har du tillgång till e-kursen 100 dagar efter köp.

Köp av kurs för grupp

Alla köp av kurs för grupp är i abonnemangsform och faktureras i cykler om ett år. Uppsägning av abonnemanget ska göras senast en månad innan abonnemanget förnyas.

Skicka mail till info@eskolan.se och meddela att du vill avbryta  abonnemanget.

Tillfälliga avbrott i åtkomst av ekurser och hemsida

Tillfälliga avbrott i åtkomsten av hemsida och ekurser kan förekomma. Detta beror på att nödvändiga uppdateringar behöver göras gällande säkerhet eller funktion av sidan.

Integritetspolicy

När du genomför ett köp eller använder våra tjänster accepterar du även Integritetspolicy för Checkit health care AB. Du hittar integritetspolicy via en länk på första sidan i butiken.

Fraktalternativ

Hemsidor ägda av Checkit health care AB levererar för tillfället endast varor till kunder bosatta i Sverige. Fraktpriset beror på paketets vikt.
Privatpersoner hämtar ut på paketet på närliggande postkontor/utlämningsställe. DHL Används i första hand, men i vissa fall kan även andra transportfirmor användas.

Skadade varor

Efter leverans av dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta eskolan.se, Checkit Health Care AB på mail eller telefon så snart som möjligt, dock senast inom två veckor. Skadade varor returneras fraktfritt.

Produktgaranti

Ett års garanti lämnas på alla varor om inget annat anges.

Ångerrätt

Privatperssoner har 10 dagars ångerrätt från att de har fått produkten, ångerrätten kan endast åberopas om produkten ej har packats upp ur original förpackningen. Kunden står själv för fraktkostnaden vid ångerrätt. Vissa produkter har fri retur, detta informeras då på produktens sida. Alla returer ska anmälas genom formulär på hemsidan.
Företag har 10 dagars ångerrätt från att de har fått produkten, företag debiteras 10% av varuvärdet av de produkter de åberopar ångerrätt på, kunden står själv för fraktkostnaderna. Alla returer ska anmälas genom formulär på hemsidan. Returer via mail accepteras inte då de riskerar att hamna utanför systemet.

Reklamation

Vid en reklamation av en produkt måste du kunna uppvisa kvitto eller följesedel, vid handhavande fel eller om produkten ej uppvisar några fel debiteras kunden för testarbetet. Checkit health care AB ansvarar ej för kostnader som kan uppstå på grund av en defekt vara. Vid eventuella tvister mellan Checkit health care AB och kunden följer Checkit health care AB allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. För hjälp vid reklamationer kontakta kundtjänst för information antingen via mail eller telefon. Alla returer ska anmälas genom formulär på hemsidan. Returer via mail accepteras inte då de riskerar att hamna utanför systemet.

Avbeställning av produkt

Produkter som avbeställs innan de har paketerats och skickats medför ingen extra kostnad för kunden. Om du vill avbeställa en produkt som ej skickats informerar du Checkit health care AB via mail eller telefon 08-41041049. Vid en eventuell leveransförsening kan du avbeställa din order om den nya leveranstiden ej accepteras.

Ej uthämtade försändelser

Vid ej uthämtade försändelser debiteras kunden en expeditionsavgift om 350 kr.

Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från hjärt-lungräddnings.se sida, som gör att gravidkudde.nu ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Checkit health care AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Varukorg