HLR-Barn (1-18 år)

Du har inte tillgång till denna kurs! Köp den för grupper eller privatpersoner

John Tillenius

John är huvudinstruktör inom Barn-HLR och ambulanssjuksköterska med många års erfarenhet.

Kursbeskrivning

Lär dig hjärt och lungräddning (HLR) på barn över ett år genom denna e-kurs. Instruktören guidar dig igenom hur du ska agera både vid hjärtstopp, medvetslöshet och luftvägsstopp. Kursen riktar sig till dig som vill lära sig eller repetera kunskapen i hur du effektivt utför HLR på barn över ett år. Kursen går igenom alla viktiga moment som du måste ha kunskap om när ett barn drabbas av hjärtstopp. Kursen rekommenderas till lärare, fritidsledare och föräldrar som behöver grundläggande kunskap i livräddning på barn över ett år. Vi rekommenderar att du regelbundet övar praktiskt med en erfaren instruktör. Kursen avslutas med att du får svara på frågor om det du lärt dig. Svarar du rätt på alla frågor erhåller du ett diplom som intyg på genomförd utbildning.

Praktiska övningar

Tidsåtgång

Övningsmaterial

Bra om du har en docka för att själv kunna öva till filmerna.

Alla.

Inga förkunskaper krävs.